Speltak : Scouts

de Scouts komen elke woensdagavond (19:00-21:00) samen

Scouts bij Scouting Groessen zijn 11 tot 14 jaar oud en spelen niet meer in een thema, zoals bij de bevers of de welpen.
Tijdens zomerkampen kan er bijvoorbeeld wel gebruik worden gemaakt van een thema.
Er zijn tal van manieren om een gaaf programma te bieden aan deze leeftijdsgroep.

De Scouts zijn niet vies van experimenteren met vuur, het bouwen van pionier objecten, maar we spelen ook graag een cool spel of oefenen met het navigeren met GPS, kaart en kompas.

Binnen de speltak scouts werken we in patrouilles. Een belangrijk onderdeel waarmee scouts zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid ontwikkelen.
Elke patrouille heeft zo’n vijf a zes leden, waarvan er één de patrouille leider is (PL).

We hebben meestal een groep van 25 tot 30 Scouts, die worden geleid door een team van zes leidinggevenden.

De Scouts komen meestal zelf op de fiets naar de opkomst.
Ouders informeren we per e-mail en een eigen WhatsApp groep.

Scouts op InterCamp, 2022 in Frankrijk